Alcro har släppt en cool kulörkollektion…..

Alcro har släppt en cool kulörkollektion som tagits fram ihop med Svenska landslaget i hockey, kan ju vara kul att måla om någon vägg hemma i vardagsrummet där platt-tv´n hänger så här i OS-tider, kanske det ger lite extra tur för våra Tre Kronor i Vancouver….fräna namn oxå såsom Puck, Tackla osv.!! Så bara att ta tag i målarrollern, pensel, färg och sedan är det nedsläpp i burken och tackla upp färgen på väggen…. nybryggt kaffe ger en skön avkoppling i halvtid….eller i utvisningsbåset…… ha det så kul och låt fantasin flöda på väggarna!!

Mvh; Henke

 


Obs! texten nedan samt bilder är från Alcro.se

Puck, Tackla och Time-out – svenska ishockeylandslaget
Tre Kronor väljer sina favoritkulörer

Alcro har låtit spelarna i svenska ishockeylandslaget, Tre Kronor, välja ut färger som sätter dem i rätt sinnesstämning, från avkopplande nedvarvare till adrenalinhöjande matchstartare. Resultatet är en kollektion av tolv kulörer med namn som Puck, Tackla och Time-out.

– När spelarna får välja sina favoriter blir valen rätt snarlika de kulörer man möter i hockeyn: svart som puckar, vitt som isen, gult och blått som matchkläderna och rött som ramen runt målen. Den mest otippade kulören på paletten var den lila nyans som vi valde att kalla för Time-out, säger inredaren och designern Eva Lilja Löwenhielm, som ledde arbetet.

Med kulörkollektionen vidareutvecklar Alcro och Tre Kronor sitt sponsringsamarbete och för att peppa laget lite extra inför OS i Vancouver i februari har Alcro givit deras omklädningsrum en makeover. Det självklara valet blev då spelarnas egna adrenalinhöjare i form av kulörerna Peppa, Chilla och Sarg. Kulörer som också ligger rätt i tiden:

– Många av de kulörer spelarna har valt är populära i inredningssammanhang. De är starka men fungerar att måla hela rum med om man vågar ta i lite. Jag skulle välja någon av kulörerna med mer svarthet i sig, exempelvis Trunk, säger Eva Lilja Löwenhielm.

Eva använde just Trunk och Icing är när hon stylade Tre Kronors förbundskapten Bengt-Åke Gustafssons kontor. Det är kulörer som spelarna upplever som avkopplande och den gråa tonen i Trunk passar dessutom bra ihop med guldet i befintliga och kommande bucklor.

– Jag är imponerad av vad man kan göra med färg. Bengt-Åkes rum fick ett rejält lyft och omklädningsrummet blev riktigt läckert! Imponerande är också det sätt med vilket Alcro aktiverar sitt sponsorskap och optimerar kraften i samarbetet och Tre Kronor, säger Tomas Bjernudd, marknads- och kommunikationschef, Svenska Ishockeyförbundet.